Outlast

Kategori: Övrigt

Kan ju börja återupplivningen av denna blogg genom att stolt skriva att jag klarat ut skräckspelet Outlast.
 
Outlast handlar om en reporter som ska lurka fakta om ett psykhem. Man spelar i PoV och har ingenting att försvara sig med, vilket gör det hela ännu läskigare. Flera faktorer som gör spelet riktigt jävla äckligt var att det utspelar sig på ett psykhem, man kan inte slåss tillbaka och i mörker har man bara en videokamera med mörkerseende att visa en vägen. Dessutom måste man hela tiden hitta nya batterier till videokameran, annars blir det problem. Jag var nära på att skita på mig ett flertal jävla gånger när jag spelade detta och tog mig bra jävla lång tid att våga klara ut det. Bra jävla läskigt spel, vilket jag ofc spelade i totalt mörker. Det påminner väldigt mycket om Amnesia. Jag ger det 4/5 berg. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: